Portret biznesowy jest w dzisiejszych realiach niezwykle potrzebny – to jest fakt. Jest kilka oczywistych możliwości jego zastosowania, np. dołączamy zdjęcie do CV. Ale czy tylko?

Zaskoczyło nas, gdzie nasi klienci wykorzystują wykonane u nas zdjęcia i zainspirowało do napisania tekstu, który pozwoli pokazać jak różnorodne i nietypowe możliwości promocyjne daje indywidualny portret biznesowy, czy zdjęcia z sesji pracowniczej (sesji korporacyjnej). W tym artykule opisaliśmy 4 najpopularniejsze naszym zdaniem zastosowania dla portretu biznesowego.

  1. Strona internetowa

Zaprezentowanie swojego zdjęcia na stronie internetowej typu wizytówka, czy pracowników na stronie firmowej to chyba najpopularniejsze wykorzystanie zdjęć wykonanych podczas sesji biznesowej. Ukazanie, że firma to prawdziwi ludzie z krwi i kości uwiarygodnia jej wizerunek oraz buduje zaufanie klienta. Dlatego wielu z naszych klientów właśnie z takiej oferty skorzystało w naszym studiu.

Jak i gdzie wykorzystać zdjęcia biznesowe
Jak i gdzie wykorzystać zdjęcia biznesowe - strona przykładowa

Zobacz, gdzie na swoich stronach, wykorzystali zdjęcia biznesowe nasi klienci

Firma Tekton Capital, która wykonała zdjęcia biznesowe zarządu spółki, aby następnie zaprezentować je na swojej stronie internetowej. www.tektoncapital.pl

Partnerzy Nieruchomości prezentują sylwetki swoich agentów, czyli osób, które stanowią trzon działalności agencji. Zdjęcia wykorzystane są również w działaniach rekrutacyjnych. www.partnerzy.pl

Sklep Cyfrowe.pl na stronie “O nas” umieścił sylwetki swoich handlowców, ponieważ to właśnie oni na co dzień mają kontakt z klientami i są “twarzą” firmy. www.cyfrowe.pl

Kancelaria Prawna Brzezicki Gierszewski z Gdańska na stronach www prezentuje ojców założycieli oraz pracowników kancelarii. www.bglaw.pl

Adwokat Magdalena Waśko zdjęć biznesowych wykonanych w naszym studiu użyła to stworzenia grafiki strony internetowej, gdzie stanowią one jeden z głównych elementów layoutu. W przypadku zawodów prawniczych twarzą i jednocześnie marką jest właściciel firmy, czyli adwokat, radca prawny itd. Budowanie wizerunku takiej marki poprzez wizerunek osobisty prawnika jest częstą praktyką i jedyną możliwością legalnej promocji. www.adwokatwasko.pl

  1. Stopka mailowa

Tekstowa stopka przechodzi do lamusa. Coraz częściej nie tylko korporacje, ale także mniejsze firmy, stosują miniaturowe portrety pracowników. Wówczas kontrahenci czy klienci firmy lepiej zapamiętują z kim korespondują, co ma wpływ na późniejsze lepsze relacje.

wizytówka ze zdjeciem
  1. Wizytówka ze zdjęciem

Choć jeszcze dość nieśmiało umieszczamy swoje podobizny na wizytówkach, to portret na wizytówce wraca do łask. I nie dotyczy to tylko zawodów wolnych, artystów, którym jak najbardziej taki zabieg pasuje, ale właśnie zawodów uważanych powszechnie za “poważne”, zawodów zaufania publicznego. Dzięki wizytówce ze zdjęciem zostaniesz lepiej zapamiętany, skojarzony “z twarzą”, zbudujesz swoją markę osobistą. Należy tylko pamiętać, aby wizytówka była stylowa, zdjęcie odpowiednio wkomponowane w projekt i pasujące estetyką do marki i jej identyfikacji wizualnej.

4. Portale społecznościowe

Profesjonalny portret biznesowy można w mediach społecznościowych wykorzystać w różnorodny sposób. Poza oczywistym umieszczeniem naszego indywidualnego, nowego zdjęcia w portalach stricte biznesowych typu LinkedIn czy Goldenline, możemy użyć zdjęć do tworzenia angażującego contentu. Fotografia biznesowa, jak w każdym innym przypadku będzie w mediach społecznościowych pełnić tę samą rolę, czyli ocieplać nasz wizerunek wśród klientów, wzbudzać zaufanie, a dobrze skonstruowane przekazy angażować fanów, czy klientów naszej marki. Tam gdzie masz się pokazać z najlepszej strony, jako profesjonalista, ekspert w swej dziedzinie, musisz zadbać o dobre zdjęcie.

Powyższe zastosowania zdjęć ukazują zastosowania portretów biznesowych przez firmy i dotyczą tego, jak prezentujemy nasza markę na zewnątrz. Służą właściwemu PR-owi i budowaniu wizerunku wśród kontrahentów i klientów. Chcę jednak zaznaczyć, że portrety biznesowe pracowników istotną rolę mogą pełnić także wewnątrz firmy. Wprawdzie takich zastosowań nie jestem w stanie zaprezentować z wiadomych powodów, to jednak większość z nas miała do czynienia z intranetami, komunikatorami, wewnętrznymi platformami społecznościowymi, czy wszelkimi nowoczesnymi narzędziami do wewnętrznej komunikacji w firmie. Jednolite zdjęcia pracowników, w jednakowej stylistyce nie tylko ładnie się prezentują, ale wzmacniają kulturę organizacyjną w firmie.